Hai, citeşte-ne, citeşte-ne cu ochii închişi…aşa, din minte!

„A fost o dată ca niciodată…”, întotdeauna încep aşa poveştile, fie din minte citite, cu ochii închişi, fie răsfoind prin cărţi luate de pe raftul cu cărţi grele, cu ochii deschişi…
„Hai că ştii”, insistă Irina în exerciţiul ei de a mă convinge că pot să mă sacrific şi la nivelul ăsta. În fond, după spusele lui Luca, mamele la toate se pricep şi toate le ştiu. Mi-e teamă că nu sunt atât de adunată cât să pot să încropesc ceva, cu ochii închişi – Irina îmi permite să închid ochii că doar citesc… din minte.
Închid ochii şi mă văd, nu-mi arde de poveşti, e chiar momentul din zi sau noapte sau ce-o fi, ca nu văd, doar am ochii închişi şi citesc din minte. Şi mintea nu are zi sau noapte, mintea e din altă poveste! Şi atunci îmi spun că, în sfârşit, în focul zilei sau nopţii, ce-o fi, am apucat şi eu, cu permisiune, să închid ochii, să mă adun, fără să se revolte careva, fără să pierd vreun aspect. Şi nu visez, deşi ce repede-aş visa! Ce bine mi-ar prinde şi mie o poveste, o poveste de odihnă, o poveste de linişte…
Şi Irina insistă cu Scufiţa Roşie care n-are pălărie roşie cum mi-a scăpat din neatenţie, are glugă! Şi gluga nu e pălărie! Să fie clar!
Am început greşit, îmi zic, s-a dus, n-or să doarmă şi vai, ce-aş mai dormi chiar şi fără poveste, poate să aibă şi pălărie Scufiţa Roşie că nu mă supăr, dar hai, dormiţi! Mama a obosit!

Şi Luca dacă n-ar fi adormit primul, ar fi adăugat:

„Mamele nu obosesc niciodată”!

2 gânduri despre &8222;Hai, citeşte-ne, citeşte-ne cu ochii închişi…aşa, din minte!&8221;

  1. Mie mi-e greu sa inventez povesti cu ochii inchisi,cand Sofi si Ana ma preseaza sa spun si altceva si sa nu termin povestea!Dar unii pot ,au inspiratie multa!Trebuie doar sa te concentrezi si sa nu te gandesti la alt ceva.

    • Draga Dora,
      Eu cred ca tu vei ajunge mare scriitoare pentru ca ai ce spune si stii cum sa spui. Florina mi-a scris fragmente din opera ta si tare m-am amuzat. Sa stii ca ma gandesc serios ca daca facem un blog pentru mame sa iti facem si tie o pagina unde sa scrii. Te pup si spor la scris!

Lasă un răspuns

