Mami, când deschidem ochii, ni se sting visele?

Mă întreba Irina aseară, înainte de culcare… Luca şi Irina dorm în patul etajat: Luca, sus, Irina, jos. Ioana, singură, încă în patul de bebe. Toţi în aceeaşi cameră. Încă.

Pentru că la Irina mai poate sta încă o persoană fără să clatine prea mult echilibrul locului, aleg să mă aşez lângă ea, seara, înainte de culcare. Da, pe copiii mei trebuie să îi culce mereu cineva.

Au chef de poveşti, Luca ar fi vrut să i se citească, Ioana cântă în surdină, aşa, înainte de somn. Irina vine mereu cu întrebări ce adie pe pleoape şi tremură uşor pe genele ce încet încet, se închid.

La intrebarea Irinei, nu am putut decât să răspund “Da”, fără să mă gândesc vreo clipă că la copii e altfel… ca şi la oameni mari, uneori. Că mai visăm deschis şi mai clipim şi nu creem episoade. Asta ne face să mai zburăm nevazuţi în miez de zi, cu gândul spre alte tărâmuri ce ne dau speranţă şi ne mângâie fărâma de bunătate.

Asta fac şi eu, zilnic, atunci când copiii sunt la grădiniţă. Deschid fereastra sufletului larg şi îmi dau drumul la fluturi…

Mărtineşti, 21 ianuarie 2011

4 gânduri despre &8222;Mami, când deschidem ochii, ni se sting visele?&8221;

    • Mi-e tare dor de voi! Nu ştiu când mai ajungem prin Timi dar sper sa ne vedem…
      Cât despre scris, nu apuc sa scriu mult şi des… scriu când nu sunt copiii sau pe ascuns, cand e şi Călin acasă. E un soi de supapă ca să nu o iau razna…

      • desori ni se intampla ca atunci cand deschidem ochii sa nu mai privim in sine, e un paradox oarecum…ar trebui sa fie o sursa adiacenta pentru a ne ajuta sa visam. Uitam sa visam atunci cand uitam pentru ce visam,cand preferam sa consideram ca visul este amanta realitatii,pot exista in aceeasi fiinta dar niciodata nu vor putea fi simultane.

  1. Eu cred ca mai intai trebuie definit visatul asta, ce e el de fapt. Si, of course, ca difera de la copil la adult sau poate ca nu… Visatul asta poate fi refulare, recapitulare a unor experiente petrecute recent sau mai putin recent sau faurirea unor planuri. Deci, despre ce visat vorbim? Eu visez cu ochii deschisi, Irina probabil ca nu stie de asa ceva inca. Ma pierd in ganduri si imi dau seama ca nici nu dorm si nici nu e noapte dar timpul parca a stat in loc. Ma „trezesc”, ma scutur putin, ma pun la curent cu realitatea si life goes on.Te pup!

Lasă un răspuns

