Inutilul…

Oare de ce ne trezim in stari de depresie crunte, migrene, stari de irascibilitate… N-as stii sa le explic medical ca nu sunt de meserie dar pot sa le explic prin prisma propriei experiente, prin luminarea de dupa, prin inteleptirea tarzie…daca aceasta se intampla…
E unealta inutilului, a senzatiei ca nu poti fi util, ca nu poti sa mai faci ceva care conteaza pentru ceilalti… Asta e cauza starii de depresie, sau una din cauze, cred, ca nu te mai simti util. Nu tie insuti sau insati ci celorlalti…
Eu, personal, sunt o fire mai slaba si am mereu nevoie de incurajari, de laude dar nu cu iz de ridicari in slavi, cu masura… Functionez cu motivatia asta, incurajarile imi sunt combustibilul, bateria. Sunt exact ca un copil care mereu spune ca nu poate si da inapoi. Trebuie sa mi se arate ca pot, ca pot fi utila si altfel decat eram obisnuita, intr-o alta etapa de viata, intr-un alt context…
Eu traiesc pentru oameni, imi place sa le vad privirea mereu senina, imi place sa ii simt linistiti si fericiti. Asta imi da o stare de tihna sufleteasca!
Sunt utila atunci cand ma darui! Si, in ultimul timp, n-am mai daruit din cauza preaputinului meu duhovnicesc. Sper totusi ca primavara asta sa imi dea motiv sa revars tot ce am mai bun si mai frumos… celorlalti!

„Cand oferi ceva, bucuria sa fie mai mare decat darul!”(Sf. Isaac Sirul)

Lasă un răspuns

