Ochi de copil

Azi mi s-a frant inima, in trei, in patru, in zeci de mii de bucatele… Fiecare taioase si ascutite care impung. Azi am vazut ochi de copil tristi, adanciti in sufletul unui om mic lipsit de dragostea mamei. E drama copilului lasat in grija altora, fie ei bunici sau rude… Altii decat ai lui…

Spune „mama” de cate ori vorbeste la telefon cu mama ei, poate doar de doua trei ori pe saptamana, in rest cuvantul il repeta poate in gand, in joaca ei cu papusile sau in vis, atunci cand sufletul ii tanjeste dupa un pupic mare si cald la culcare, de la mama…

Ai mei se bucura de mine mereu – dimineata, la pranz, cand merg dupa ei la gradinita, seara, la culcare, la masa, oricand, peste tot… Ai mei au parte de mine… Ai mei stiu sa spuna „mama” ori de cate ori au nevoie si nu se simt in siguranta… Ea, priveste doar pe furis cum ai mei isi primesc pupicii meritati de orice copil, oricand…

O iau si pe ea si o smotocesc, o strang, o pup… mi se frange inima si ma regasesc dupa-masa plangand cand ai mei mici dorm, gandindu-ma la ea… Nu imi da pace! Tristetea asta ma rupe si azi in bucati mici si fine dar ingrozitor de ascutite… care impung.

Sunt mama!

3 gânduri despre &8222;Ochi de copil&8221;

  1. M-ai facut sa-mi aduc aminte de bunatatea bunicilor mei, nu sunt in situatia fetitei dar cuvantul bunici mi-a trezit instantaneu amintiri legate de ei. Cred ca pot sa spun ca au fost mai mult decat niste parinti pentru mine, sfaturile lor nu au pret, nu le mai intalnesti in zilele noastre…ma bucur ca am avut parte de ei, Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca in pace.

    • E-adevarat, draga mea, ca sfatul bunicilor, completez „de atunci”, e de neinlocuit. Bunicii de azi nu mai sunt cei de ieri si, din pacate, nu pot, in vartejul asta al modernitatii sa mai faca fata asteptarilor unui om mic ce se pregateste zilnic sa creasca. Plus ca distanta dintre generatii isi spune cuvantul. Nimeni nu zice ca bunicii nu isi dau silinta, nu as indrazni sa zic asa ceva dar daca vrei sa ma refer punctual la acest caz, fetita, cu siguranta, merita mult mai mult.

Lasă un răspuns

